• OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • 03.12.15, 16:45
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Veel üks taksofirma lahkus Taxifyst

Reval Takso teatas, et lõpetab tänasest ametlikult koostöö Taxify mobiilirakendusega, kuna ei taha sõita kõrvuti piraattaksodega. Taxify teatel lõpetasid nemad Reval Taksoga koostöö juba esmaspäeval, kuna taksofirmal olid Taxify ees võlgnevused.
Reval-Takso
  • Reval-Takso Foto: Raul Mee
Varem on Taxifyst lahku löönud Tulika Takso ja Tallink.
Reval Takso juhatuse liige Alo Tintse ütles pressiteate vahendusel, et ettevõte eelistab liituda sellise mobiilirakendusega, mis vahendab professionaalsete litsentseeritud taksode teenuseid ega soovi pakkuda oma teenust käsikäes piraattaksodega.
„Kui varem polnud meil valikut, siis nüüdseks on Taxify kõrvale sama mugava ja isegi paremaks arendatud mobiilirakendusega tõusnud Taxigo. Kuna Taxigo vahendab vaid litsentseeritud taksosid, siis sobib selline koostöö meile paremini,“ selgitas Tintse.
Taxify asutaja Markus Villig ütles aga Äripäevale, et hoopis nemad lõpetasid Reval Taksoga koostöö juba esmaspäeval, kuna taksofirmal olid Taxify ees võlgnevused. Ta selgitas, et Reval Takso on dispetšerikeskus, mis koondab FIEdest taksojuhte, ning maksevõlad tekkisid just keskusega. Juhtidega otsustas Taxify teha otse lepingud. „Tegelikult Reval Takso juhid on Taxify rakenduses samamoodi kättesaadavad nagu enne, lihtsalt Reval Takso kui dispetšerikeskus ei ole enam asjaga seotud,“ nentis Villig.
Tase parem kui taksofirmades
Jutu piraattaksode kohta lükkas Villig ümber, märkides, et kui silmas peetakse Taxify sõidujagamise teenust, siis seal on kõik sõidukid ja juhid kontrollitud. Uberiga sarnast sõidujagamisteenust pakkuvad privaatjuhid sõidavad rendiautodega ning neil ei ole taksolitsentsi. Villigi kinnitusel on neil autodele karmid nõuded ja iga juht, kes Taxifyd kasutab, on kohtunud ettevõtte meeskonnaga ja saanud koolituse. „Baaskvaliteedi tase on Taxifys kindlasti parem kui enamikus Tallinna taksofirmades,“ ütles ta.
Taksode puhul vaatab ettevõte üle taksojuhiloa, privaatjuhi puhul tehakse väljavõte karistusregistrist ning vaadatakse dokumente ja juhiluba. „Kui kliendil on Taxify kaudu tellides mingisugunegi probleem, saab sõiduraha kompenseeritud, meie vastutame selle eest. Sellist garantiid ei paku ükski taksofirma Tallinnas,“ lubas Villig.
Hea teada
Taxify koondab oma kaubamärgi alla 250 autot
Taxifyl on lisaks senistele taksofirmade autodele nüüd 250 Taxify logoga taksot, mille hindade ja teenuse kvaliteedi eest vastutab Taxify. 
“Selle aasta jooksul on Taxifyga liitumise vastu huvi tundnud sajad tublid taksojuhid ning sellest nädalast on neil võimalik sõita Taxify oma kaubamärgi all,” ütles Taxify asutaja Markus Villig. Taxify prognoosib, et lähikuudel on Taxify kaubamärgiga juhte juba 400-500.
Taxify kaubamärk antakse hoolikalt valitud taksojuhtidele, kes on läbinud koolituse, dokumentide ja keelekontrolli ning sõiduki ülevaatuse. Taxify logoga juhid teenindavad ainult Taxify kliente. Ülejäänud taksojuhid jäävad Taxify süsteemis alles oma kaubamärkidega.
Eri värvi logodega on Taxify jaotanud oma autod hinnaklassidesse. Sõidujagajad on eraldatud valget värvi Taxify logoga. Sõidujagatel peab olema kuni 10 aasta vanune heas korras auto, kolmeaastane sõidukogemus, kehtiv autokindlustus ja puhas karistusregister. Juhtidel ei tohi olla kriminaalkaristust, ebakaines olekus sõitmist ega korduvaid liikluseeskirjade rikkumisi. Sõidujagamise teenuse puhul arvutab sõidu maksumuse Taxify äpp ja sõidu kokkuvõte saadetakse kliendile e-kirjaga.
Revalil jagus Taxify aadressil veelgi kriitikat. Tintse sõnul peaks iga takso tellija mõtlema rohkem sellele, kas takso, millega ta sõidab, on litsentseeritud, kontrollitud ja turvaline ning kas juhid ka sõidutasust makse maksavad. „Taxifyl on kaks põhilist häda, mille nimed ükskõiksus ja anonüümsus nii pakutava teenuse kvaliteedi kui ka seaduste täitmise suhtes. Reval Takso on aga 13 aastat ehitanud üles oma brändi ning me ei saa toetada ei ükskõiksust ega ka ebaausat konkurentsi, mida aetakse innovaatilisuse nimel,“ märkis ta.
Villig kinnitas, et sarnaselt Uberiga on ka nemad konsulteerinud majandusministeeriumi ja maksuametiga, et paika panna juhised, kuidas saaksid taksojuhid hõlpsalt makse deklareerida. Tema sõnul on nende eesmärk teha juhi elu võimalikult mugavaks, et deklareerimist soodustada.
Konkurent ei kohuta
Taxigole jagus Tintsel vaid kiidusõnu. Tema sõnul on Taxigo kujunenud mugavaimaks ja läbipaistvaimaks taksotellimise rakenduseks, kus inimesed näevad, mis firmade autodega saab sõita. „Lisaks on seal ka nüüdsest olemas kõigi taksode pildid, mis muudab nad väga kliendisõbralikuks.“
Hiljaaegu teatas Taxify, et eemaldab oma rakendusest taksofirmade logod, mis tekitas paljudes juhtides pahameelt. Villigi teatel ei ole neid aga enam vaja, sest juba 75% Taxifyd kasutavatest juhtidest on liitunud otse rakendusega ega tegutse ühegi konkreetse taksofirma all. Täna aga teatas Taxify, et jätab ettevõtete logod siiski alles ja koondab ülejäänud juhid Taxify kaubamärgi alla.
Taxigo on Villigi sõnul nende jaoks küll konkurent, kuid tema hinnangul on nende eesmärgid erinevad. „Taxify peamine eesmärk on teha tellimine ja sõitmine inimestele võimalikult mugavaks. Meie kliendid on eelkõige takso tellijad ja juhid, samal ajal kui Taxigo kuulub suuremalt jaolt Tallinna vanadele taksofirmadele. Nende ärimudel on oma frantsiisitasu kogumine, rendiautode rentimine, neil ei ole otsest motivatsiooni, et nende rakendus oleks kliendile sama mugav kui meil. Meie teenime raha ainult tellimuste pealt, nemad teenivad raha frantsiisitasude ja rendiautode pealt,“ selgitas Villig.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 16:24
Lindström: müügiinimeste tugevuste arendamine hoiab tiimi motiveeritu ja tulemuslikuna
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele